flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІЗ стану організації роботи зі зверненнями громадян у Октябрському районному суді м.Полтави за перше півріччя 2015 року

03 вересня 2015, 10:29

 Основним законодавчим актом, який регулює відносини у сфері розгляду звернень громадян є Конституція України, а тому організація роботи зі зверненнями громадян у Октябрському районному суді м.Полтави організована  відповідно до ст.40 Конституції України.

            Окрім того робота зі звернення громадян у суді  ведеться відповідно до вимог Закону  України   «Про звернення громадян » від 02.10.1996 року,                          № 393/96-ВР, Закону України «Про доступ до публічної інформації»  від 13 січня 2011 року № 2939-VI, Указу Президента України  «Про першочергові   заходи щодо  забезпечення  реалізації  та гарантування  конституційного права на звернення до органів державної влади  та органів місцевого самоврядування» від 07.02.2008 року № 109/2008, Інструкції  з діловодства  за зверненнями громадян в органах  державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян , на підприємствах, в установах, організаціях  незалежно від форм власності , в засобах масової інформації, затвердженої постановою   Кабінету Міністрів  України від 14.04.1997 року № 348 (зі змінами  від 17.10.1997 року, 24.09.2008 року та 19.01.2011 року).

            Діловодство за зверненнями громадян у суді ведеться окремо  від інших видів  діловодства.

            Наказом керівника апарату суду визначено  особу відповідальну  за ведення діловодства  за зверненнями  громадян.  

Особистий прийом громадян  у Октябрському  районному суді м. Полтави  здійснюється  головою суду, заступником голови  суду, керівником апарату суду, заступником керівника апарату суду та помічниками суддів  у встановлені дні прийому. Графік прийому громадян  розміщений  у приміщенні суду на дошці оголошень та на офіційному веб-сайті суду.

            Слід зазначити, що в непоодиноких випадках   прийом громадян протягом робочого часу здійснюється, незалежно від затвердженого графіку, що в значній мірі сприяє  попередженню виникнення  скарг.

            Звернення громадян, що надходять до суду, реєструються  в день їх надходження  в програмі  автоматизованої системи документообігу суду  в журналі вхідної кореспонденції, після чого передаються особі відповідальній за ведення діловодства  за зверненнями громадян, яка  реєструє їх в журналі  реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Кожному  із звернень громадян присвоюється  реєстраційний індекс, який складається  з початкової літери  прізвища заявника і порядкового номеру  пропозиції, заяви  чи скарги.

Крім того у суді  ведеться журнал особистого прийому громадян головою суду та заступником голови суду.

            Голова суду, а уразі його відсутності, заступник голови суду, проводить в день надходження до суду звернення з метою визначення належності порушених у ньому питань до компетенції суду та конкретних посадових осіб,  які будуть здійснювати  розгляд звернення.

            Строки розгляду звернень громадян контролюються  безпосередньо головою суду.

У суді дотримується, визначений  Інструкцією, порядок формування справ за зверненням громадян.

Кожна скарга оформлюється  у  обкладинку  із зазначенням усіх необхідних реквізитів  та зберігаються у відповідального працівника в хронологічному порядку до закінчення року, після чого передаються згідно акту передачі до архіву суду.    

            У першому півріччі 2015 року  до Октябрського районного суду м.Полтави надійшло  18 скарг громадян , що на 4 скарги менше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

З них:

-         3 -  на невидачу копій  судових рішень; 

-         5 -  на дії суддів;

-         1 -  на тривалий не розгляд справ і тяганину при розгляді;

-         1 -  на несвоєчасне звернення до виконання рішення суду ;

-         2 -  на організацію роботи суду;

-         6 - з інших питань (щодо не набрання рішенням законної сили, ненадання справи на ознайомлення, щодо несвоєчасного направлення судових повісток, ненадання інформації по справі, невидачу копій документів зі справи).

Станом на 01 липня 2015 року  залишається нерозглянутою 1 скарга на дії судді Октябрського районного суду м.Полтави Січиокно Т.О., оскільки вона надійшла       30 червня 2015 року , тобто  в останній день звітного періоду . Строк  розгляду  скарги до 15 липня 2015року

Всі інші  скарги розглянуті,  з дотриманням  термінів передбачених чинним законодавством:

до 5 днів -  5 скарг

до 15 днів - 12 скарг

 

судді

Стру-ков О.М.

Бре-дун

Р.О.

Андрі -

енко Г.В.

Анто-нов С.В.

Бугрій В.М.

Блажко І.О.

Голь-ник Л.В

Куле-

шова

Л.В.

Мате-ринко М.О

Мики-тенко В.М.

Савчен-ко А.Г.

Савчен-ко Л.І.

Січи-окно

Т.О.

Сорока К. М.

Тимо-шенко Н.В.

Троць-ка А.І

Чувано-ва А.М.

Шевська О.І.

на дії судді, із них :

1

 

1

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

щодо  порушення суддівської етики

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

не надання

інформації по справі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

судді

Стру-ков О.М.

Бре-дун

Р.О.

Андрі -

енко Г.В.

Анто-нов С.В.

Бугрій В.М.

Блажко І.О.

Голь-ник Л.В

Куле-

шова

Л.В.

Мате-ринко М.О

Мики-тенко В.М.

Савчен-ко А.Г.

Савчен-ко Л.І.

Січи-окно

Т.О.

Сорока К. М.

Тимо-шенко Н.В.

Троць-ка А.І

Чувано-ва А.М.

Шевська О.І.

на невидачу копії рішення

 

 

 

 

 

1

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На тривалий

не розгляд справ, тяганину

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Про незгоду з судовим рішенням

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На невчасне направлення справи до апеляційної та касаційної інстанції

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На несвоєчасне звернення  до виконання судових рішень

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На організацію роботи суду

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інші питання

3

 

1

 

 

1

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Всього:

5

1

2

 

 

5

 

 

3

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

Аналіз статистичних даних за звітний період показує, що кількість скарг в порівнянні з аналогічними періодами  минулих  років  зменшилася, так як у період з січня по червень 2014 року до суду надійшло 22 скарги громадян , а за аналогічний період 2013 року аж 33 скарги.

Надходженню звернень передують різні чинники. Так, серед основних причин, що призводять до оскарження процесуальних дій суддів є правова необізнаність громадян, а також значне навантаження (по справах, що знаходяться в провадженні) на одного суддю, що впливає на тривалість розгляду справ і, як наслідок, породжує незадоволення громадян з приводу їх  довготривалого розгляду.

 

В Октябрському районному суді м. Полтави пріоритетними шляхами профілактики надходження  скарг є : обговорення на оперативних нарадах стану організації роботи зі зверненнями громадян; особистий прийом громадян головою суду, заступником голови суду, керівником апарату суду та його заступником; розміщено для огляду та використання необхідні  для громадян  довідкові матеріали, що знаходяться у приміщенні суду  та на офіційному сайті суду (зразки заяв, розрахункові рахунки по сплаті судового збору, штрафів, графіки роботи суду та прийому громадян,правила поведінки в приміщенні суду та ін ) .

Окрім того  з працівниками апарату суду  періодично проводяться  заняття  по вивченню Інструкції з діловодства  та діючого законодавства, один раз на місяць  здійснюється перевірка  передачі справ до канцелярії суду  відповідно до встановлених строків , з метою попередження пропущення строків предявлення рішень до виконання.

За наслідками проведеного аналізу стану організації роботи зі зверненнями  громадян Октябрському районному суді м.Полтави за перше півріччя 2015 року

слід прийти до висновку, що у Октябрському районному суді  м. Полтави робота з розгляду звернень громадян, що надходять до суду, ведеться на достатньому рівні : здійснюється постійний контроль за якістю, повнотою надання відповідей заявникам та за дотриманням строків їх розгляду.

Окрім того, головою суду здійснюється особистий контроль за організацією роботи зі  звернення громадян.  

 

В.о.олови Октябрського районного суду м.Полтави                                                                                          Г.В.Андрієнко